Известие

Collapse
No announcement yet.

проверка на термостат

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • проверка на термостат

    Колеги преди няколко год. смених термостата, тогава си отчиташе 60гр и го разбрах.
    С днешна дата стрелката на таблото все стой малко под 80гр.
    Като запаля колата, веднага започва да върти антифриза в казанчето. Това нормално ли е или термостата е блокирал? Карам си я с антифриз, сменян преди време.
    Питам, защото си спомням, че преди колеги бяха написали нещо, че трябва след определена темп. да отваря и да върти антифриза и еди си кой маркуч докато не загрее колата трябвало да не загрява.
    Last edited by flipz; d.m.y г., 08:52.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  • #2
    Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
    Колеги преди няколко год. смених термостата, тогава си отчиташе 60гр и го разбрах.
    С днешна дата стрелката на таблото все стой малко под 80гр.
    Като запаля колата, веднага започва да върти антифриза в казанчето. Това нормално ли е или термостата е блокирал? Карам си я с антифриз, сменян преди време.
    Питам, защото си спомням, че преди колеги бяха написали нещо, че трябва след определена темп. да отваря и да върти антифриза и еди си кой маркуч докато не загрее колата трябвало да не загрява.
    Ако стои под 80°С значи е за смяна само, че има едно "но". Ако стрелката се базика може да смениш няколко термостата без ефект. Лесно може да се провери по следния начин:
    Даваш и газ на място примерно на 2000об, ако загрее до 90°С и малко отгоре без да включи перка - стрелката показва вярно - термостата в кофата. Ако включи перка преди да стигне 90°С - термостата е ок, стрелката се базика.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Още по-просто е да запалиш колата и да следиш радиатора.
      Започне ли целия да загря още на 50-60гр. , значи е за кофата.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        Подкрепям колегата mordohy на 1000%
        sigpic
        Alfa 146 1.6 TS ---> 2.0 TS Remapped by Oem
        FIAT TIPO 1.6 DOHC

        Comment


        • #5
          Да аз днес прочетох в форума и следях маркуча за радиатора до 40 градуса, но не дочаках да загрее още. В същото време в казанчето се вливаше топла течност, но явно е нормално. Ще тествам и това, защото ми се струва, че недозагрява. Примерно стига до към 70-75гр.
          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

          Comment


          • #6
            ---
            Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:14.
            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

            Comment


            • #7
              Миналата зима смених термостата заедно с антифриза и извънградско стрелката ми стой малко под 80, а градско загрява на 90 вкл. перката и сваля темп., незнам дали това е нормалнта работа на мотора.. но това е след смяна на термостата, а преди това извънградско неможеше да вдигне градуси ..
              -------------------------------
              ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
              ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от bobi_kz Покажи съобщение
                Миналата зима смених термостата заедно с антифриза и извънградско стрелката ми стой малко под 80, а градско загрява на 90 вкл. перката и сваля темп., незнам дали това е нормалнта работа на мотора.. но това е след смяна на термостата, а преди това извънградско неможеше да вдигне градуси ..
                Така трява да бъде. Даже за твоя мотор с една идея по-високи градуси, но може да е грешка в измерването.
                Като цяло си ОК.
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  има вероятност да не ти работи 1-ва степен на вентилатора.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Така и така е пусната темата и аз искам да попитам понеже я изчетох, но и с нов термостат май не се промени положението !
                    Значи преди година смених оригиналния термостат с Бехр колата беше на около 140-150 000 и разлика нямаше от както е сега !




                    Това е след около час градско, Нормално ли е когато почна да я настъпвам вдига температурата до към 90 градуса и малко след 90 градуса включва вентилатора !
                    Термостата си го взех чисто нов BEHR !
                    Горния маркуч на радиатора е горещ при това положение а далония студен !
                    Колата е 1,9 -115 к.с ( 2004г. пълен фейслифт)

                    Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от PSAVOV Покажи съобщение
                      Така и така е пусната темата и аз искам да попитам понеже я изчетох, но и с нов термостат май не се промени положението !
                      Значи преди година смених оригиналния термостат с Бехр колата беше на около 140-150 000 и разлика нямаше от както е сега !




                      Това е след около час градско, Нормално ли е когато почна да я настъпвам вдига температурата до към 90 градуса и малко след 90 градуса включва вентилатора !
                      Термостата си го взех чисто нов BEHR !
                      Горния маркуч на радиатора е горещ при това положение а далония студен !
                      Колата е 1,9 -115 к.с ( 2004г. пълен фейслифт)
                      Става въпрос за JTD !

                      Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007

                      Comment


                      • #12
                        трябва някой с жтд да ти каже щото по принцип тия двигатели са склонни да изстиват. но щом единия ти маркуч стои студен до към 90 градуса и после рязко се стопля, значи термостата работи добре.
                        точка

                        Comment


                        • #13
                          ами студено е времето, аз докато отида до село заковава на 90 , но ако я оставя 3-4 мин запалена на място, започва да пада да речем / приблизително / на 75. Проверявах термостата - няма проблем.
                          Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
                          Peugeout 2.2 HDI 133+++
                          Alfa 159 +++ next

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ivo_63 Покажи съобщение
                            ами студено е времето, аз докато отида до село заковава на 90 , но ако я оставя 3-4 мин запалена на място, започва да пада да речем / приблизително / на 75. Проверявах термостата - няма проблем.
                            Моята градско е на това толкова колкото е на снимката като тръгна извън града не се променя !

                            Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007

                            Comment

                            Working...
                            X